Marine Maintenance Service gaat uitbreiden!
Persoonlijk contact en kwaliteit blijven voorop staan
Een jaar of twee geleden sprak Marco Middel, eigenaar Marine Maintenance Service, de wens uit om met het bedrijf uit te breiden. “Servicemonteurs zijn schaars en moeilijk te vinden. Het zou mooi zijn wanneer wij ons team kunnen uitbreiden,” aldus Marco Middel zo’n twee jaar gelden. Deze wens komt in 2021 daadwerkelijk uit.
Marine Maintenance Service is in mei 2010 opgericht. Nu, ruim tien jaar later, werken er vijftien mensen. Het bedrijf richt zich op onderhoud in de scheepsvaart. Marco: “Als bedrijf zorgen we ervoor dat er altijd werk van hoog niveau en goede kwaliteit wordt afgeleverd. Dit blijft voor ons voorop staan en hier blijven we ook op inzetten.”
Groot geworden via mond-tot-mondreclame
Het bedrijf is groot geworden via mond-tot-mondreclame. “Wij hebben een groot aantal trouwe, vaste klanten in de regio waar we erg blij mee zijn,” vertelt Marco. “Met onze trouwe klanten hebben we een fijne en goede samenwerking, zoals Scheepvaartbedrijf van Dam, Wijnne Barends, Boomsma Shipmanagement & Chartering in Sneek, Wagenborg, diverse kapitein-eigenaren en Amasus Shipping BV.”
Ook al gaat het bedrijf uitbreiden, naast een hoogwaardig en goede kwaliteit afleveren, blijft ook persoonlijk contact met de klanten erg belangrijk. Marco: “Wij merken dat mensen toch graag persoonlijk contact willen en hier ook meer op terugkomen. Korte lijnen en een goed contact ervaren zij als prettig. Dit wordt vaak gemist bij de grote bedrijven. Dat is ook wel kenmerkend voor ons bedrijf. De persoonlijke betrokkenheid bij de klanten.
Het Noorden versterken
“Naast dat wij ook veel werkzaamheden hebben buiten de regio en Nederland, vinden wij het belangrijk om lokaal samenwerkingen op te zoeken. Op die manier kunnen wij elkaar in het Noorden versterken. In het aangaan van een samenwerking kijken wij niet naar wie het goedkoopst is, wij zijn op zoek naar de beste samenwerkingen die ons verder helpen en onze diensten versterken.”
“Het is zo belangrijk dat het Noorden beter bereikbaar wordt voor het Westen. Er zijn hier zoveel mogelijkheden voor bedrijvigheid. Het Westen stroomt vol, hier in het Noorden liggen mooie kansen. Alleen een veel gehoorde klacht is dat wij hier zo slecht bereikbaar zijn.”
Uitbreiding van het bedrijf
Op de vraag waarom het bedrijf ervoor heeft gekozen om te gaan uitbreiden zegt Marco: “We willen graag onze klanten nog beter bedienen. Om dit te kunnen doen is er meer ruimte nodig zodat we meer machinale bewerkingen zelf kunnen uitvoeren. Deze bewerkingen besteden we momenteel nog uit. De nieuwbouw creëert uitbreiding van werkruimte waardoor we de machinale bewerkingen die we nu nog uitbesteden, zelf kunnen gaan uitvoeren. Bovendien is ook ons personeelsbestand uitgebreid en hebben we regelmatig meerdere klussen tegelijk. Onze huidige situatie biedt daarvoor niet voldoen ruimte. Ook kan de uitbreiding van het bedrijf in de toekomst zorgen voor eventuele nieuwe arbeidsplaatsen.”
Heeft het toeslaan van Corona ook invloed gehad op jullie bedrijf?
Ja, dat heeft het zeker. Daar ontkomt waarschijnlijk niemand aan. Voor ons kostte het veel meer voorbereiding om onze monteurs op reis te sturen voor opdrachten in het buitenland. Er moet worden uitgezocht welke coronamaatregelen er in die bepaalde landen gelden en natuurlijk ook in de landen waar eventueel doorheen gereisd moet worden. Het regelen van coronatesten, papierwerk dat nodig is bij grenscontroles. Maatregelen die soms per dag veranderen. Gelukkig was en is het wel zo dat sommige reders naar Delfzijl kunnen komen of naar andere Nederlandse havens, zodat we niet te veel hoeven reizen. Ondanks alles is het bij ons nog steeds ontzettend druk.”
Is het niet heel spannend om in deze, toch wel onzekere, tijd te gaan uitbreiden met het bedrijf?
Het is zeker spannend om nu voor nieuwbouw te gaan. Toen we ruim tien jaar geleden begonnen was het ook crisis. Toch hebben we dat gedaan en voor ons was het toen, ondanks de crisis, het juiste moment om te starten met het bedrijf. Nu, met de nieuwbouw van het bedrijf stappen we opnieuw – ondanks de coronacrisis – met het volste vertrouwen de toekomst te tegemoet.
Marine Maintenance Service wil graag alle ondernemers in de Eemsdelta regio de kracht wensen om deze coronacrisis door te komen
Contactgegevens
Maintenance Service B.V.
Tagrijn 11, 9936 EZ Farmsum
Telefoon: 0596 – 820 206
Mobiel: 06 – 122 884 32
E-mail: info@marinemaintenanceservice.n